2017 m. birželio 1 d., ketvirtadienis


EDS - kas tai? Ir kaip viskas veikia?

 

         Valstybinės mokesčių inspekcijos elektroninio deklaravimo sistema (kitaip – EDS) suteikia  mokesčių mokėtojams galimybę elektroniniu būdu pateikti mokesčių deklaracijas  ir kitas formas. EDS atsiradimą paskatino tobulėjančios technologijos ir įmonių poreikis, kad greičiau ir sklandžiau vyktų ataskaitų teikimas.


         Su EDS galima:
1. Pildyti mokesčių deklaracijas, atlikti kitus veiksmus susijusius su mokesčių administravimu;
2. Peržiūrėti Valstybinės mokesčių inspekcijos turimą informaciją apie savo  pajamas ir išlaidas;
3. Peržiūrėti Žemės mokesčio deklaracijų duomenis.



 Elektroninės deklaravimo  sistemos privalumai:
• visus dokumentus galima teikti 24\7, nereikia nešti į VMI popierinių dokumentų;
• patogios dokumentų pildymo ir tikrinimo priemonės bei galimybė pildyti dokumentus tiesiogiai portale;
• pranešama apie deklaracijų pateikimą ir tolesnį jų vykdymą;
• elektroniniu būdu pateikta ir teisingai užpildyta deklaracija yra greičiau apdorojama VMI informacinių sistemų, todėl norintiems pasinaudoti pajamų mokesčio lengvatomis atsiranda galimybė greičiau susigrąžinti dalį sumokėto pajamų mokesčių.

 
EDS sistemos trūkumai:
• nevisi vartotojai gali prisijungti ir teikti deklaracijas, taip nutinka dažniausiai vyresnio amžiaus žmonėms, kurie nespėja įsisavinti naujausių technologijų veikimo principų;
• duomenų sistema gali neatlaikyti didelio lankomumo ir teikimų deklaracijų srauto.
 
Norėdami pradėti naudotis EDS reikia  sudaryti sutartį su Valstybine mokesčių inspekcija. Dokumentų teikimo elektroniniu būdu sutartis gali būti sudaroma elektroniniu būdu arba raštu, atvykus į apskrities valstybinę mokesčių inspekciją.
 
Dokumentų teikimo elektroniniu būdu sutartį sudarant elektroniniu būdu, reikia:
• būti vienos iš asmenį identifikuoti leidžiančios sistemos  vartotoju;
• prisijungti prie išorinės sistemos.
 
Dokumentų teikimo elektroniniu būdu sutartį sudarant raštu, reikia:
• atvykti į apskrities valstybinę mokesčių inspekciją;
• pateikti jus aptarnaujančiam darbuotojui pasą arba asmens tapatybės kortelę bei jūsų įgaliojimą patvirtinantį dokumentą;
• pasirašyti jus aptarnaujančio darbuotojo parengtą Dokumentų teikimo elektroniniu būdu sutartį.
 
Nuo 2009 m. sausio 1 d. visi Europos Sąjungos ir trečiųjų šalių vežėjai, gabenantys krovinius privalo iš anksto įvažiavimo/išvažiavimo muitinei elektroniniu būdu pateikti išankstinę prekių deklaraciją. Duomenys, pateikiami elektroniniu būdu, turi atitikti duomenis įrašytus į TIR knygelę, kuri lieka pagrindiniu tranzito dokumentu, įrodančiu teisingą duomenų pateikimą.

Siekiant dar labiau pagerinti EDS efektyvumą ir sumažinti popierizmą, buvo patvirtinta viena tvarka visose Europos Sąjungos šalyse dėl PVM deklaracijų. Taip tapo daug paprasčiau pildyti PVM deklaracijas užsienyje gyvenantiems ir dirbantiems žmonėms bei įmonėms.

Kuo sparčiau tobulėja technologijos, tuo sparčiau modernėja deklaravimo sistema. Nuolat siekiama, kad daugelis deklaracijų būtų pildoma vienodai visoje Europos Sąjungoje.

 

                                                       KTU EVF studentė Gintarė Atkočaitytė

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą