EDS - kas tai? Ir kaip viskas veikia?
Valstybinės mokesčių
inspekcijos elektroninio deklaravimo sistema (kitaip – EDS) suteikia mokesčių mokėtojams galimybę elektroniniu
būdu pateikti mokesčių deklaracijas ir
kitas formas. EDS atsiradimą paskatino tobulėjančios technologijos ir įmonių
poreikis, kad greičiau ir sklandžiau vyktų ataskaitų teikimas.
Su EDS galima:
1. Pildyti mokesčių deklaracijas, atlikti kitus veiksmus susijusius su mokesčių administravimu;
2. Peržiūrėti Valstybinės mokesčių inspekcijos turimą informaciją apie savo pajamas ir išlaidas;
3. Peržiūrėti Žemės mokesčio deklaracijų duomenis.
Elektroninės deklaravimo sistemos privalumai:
• visus dokumentus
galima teikti 24\7, nereikia nešti į VMI popierinių dokumentų;• patogios dokumentų pildymo ir tikrinimo priemonės bei galimybė pildyti dokumentus tiesiogiai portale;
• pranešama apie deklaracijų pateikimą ir tolesnį jų vykdymą;
• elektroniniu būdu pateikta ir teisingai užpildyta deklaracija yra greičiau apdorojama VMI informacinių sistemų, todėl norintiems pasinaudoti pajamų mokesčio lengvatomis atsiranda galimybė greičiau susigrąžinti dalį sumokėto pajamų mokesčių.
EDS
sistemos trūkumai:
•
nevisi vartotojai gali prisijungti ir teikti deklaracijas, taip nutinka
dažniausiai vyresnio amžiaus žmonėms, kurie nespėja įsisavinti naujausių
technologijų veikimo principų;• duomenų sistema gali neatlaikyti didelio lankomumo ir teikimų deklaracijų srauto.
Norėdami
pradėti naudotis EDS reikia sudaryti
sutartį su Valstybine mokesčių inspekcija. Dokumentų teikimo elektroniniu būdu
sutartis gali būti sudaroma elektroniniu būdu arba raštu, atvykus į apskrities
valstybinę mokesčių inspekciją.
Dokumentų
teikimo elektroniniu būdu sutartį sudarant elektroniniu būdu, reikia:
• būti vienos iš asmenį identifikuoti leidžiančios sistemos vartotoju;
• prisijungti prie išorinės sistemos.
• būti vienos iš asmenį identifikuoti leidžiančios sistemos vartotoju;
• prisijungti prie išorinės sistemos.
Dokumentų
teikimo elektroniniu būdu sutartį sudarant raštu, reikia:
• atvykti į apskrities valstybinę mokesčių inspekciją;
• pateikti jus aptarnaujančiam darbuotojui pasą arba asmens tapatybės kortelę bei jūsų įgaliojimą patvirtinantį dokumentą;
• pasirašyti jus aptarnaujančio darbuotojo parengtą Dokumentų teikimo elektroniniu būdu sutartį.
• atvykti į apskrities valstybinę mokesčių inspekciją;
• pateikti jus aptarnaujančiam darbuotojui pasą arba asmens tapatybės kortelę bei jūsų įgaliojimą patvirtinantį dokumentą;
• pasirašyti jus aptarnaujančio darbuotojo parengtą Dokumentų teikimo elektroniniu būdu sutartį.
Nuo
2009 m. sausio 1 d. visi Europos Sąjungos ir trečiųjų šalių vežėjai, gabenantys
krovinius privalo iš anksto įvažiavimo/išvažiavimo muitinei elektroniniu būdu
pateikti išankstinę prekių deklaraciją. Duomenys, pateikiami elektroniniu būdu,
turi atitikti duomenis įrašytus į TIR knygelę, kuri lieka pagrindiniu tranzito
dokumentu, įrodančiu teisingą duomenų pateikimą.
Siekiant
dar labiau pagerinti EDS efektyvumą ir sumažinti popierizmą, buvo patvirtinta
viena tvarka visose Europos Sąjungos šalyse dėl PVM deklaracijų. Taip tapo daug
paprasčiau pildyti PVM deklaracijas užsienyje gyvenantiems ir dirbantiems
žmonėms bei įmonėms.
Kuo
sparčiau tobulėja technologijos, tuo sparčiau modernėja deklaravimo sistema.
Nuolat siekiama, kad daugelis deklaracijų būtų pildoma vienodai visoje Europos
Sąjungoje.
KTU EVF studentė Gintarė Atkočaitytė
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą